Sebastian Peter Thuesen

spt@arl.dk – 52177222

Profil

I det daglige er jeg generalist og arbejder med alt inden for drift, fra serveradministration til end-user support og interne opgaver. Tværgående samarbejde er vigtigt for mig, og jeg er altid klar til at hjælpe hvor der er behov.


Erfaring

Managed Services Specialist – Unit IT
Marts 2024 – Nu

Jeg har samme ansvar som tidligere, da Outsourcing delen af GlobalConnect blev opkøbt af Unit IT.

Managed Services Specialist GlobalConnect
juni 2023 – marts 2024

Jeg arbejdede som generaliseret specialist med forskellige ansvarsområder, projekter og konsultation. Jeg fungerede som eskalationsled og bagvagt samt og assisterede andre afdelinger på tværs.

Senior Managed Service Supporter GlobalConnect
april 2023 – maj 2023

Da jeg havde fuldført de interne krav i forhold til uddannelse og kompetencer, fik jeg ny titel.

Managed Services Supporter GlobalConnect
december 2021 – marts 2023

Jeg arbejdede i en teknisk servicedesk, hvor jeg supportede forskellige typer kunder inden for bl.a. IaaS og PaaS. Opgaverne omfattede overvågning, change håndtering, generel support og deltagelse i 24/7-vagtrul.

Support Center Analyst – NNIT – Tjekkiet
december 2020 – november 2021

Efter endt elevtid arbejdede jeg primært med brugersupport via flere kommunikationskanaler og med brugeradministration. Derudover havde jeg opgaver inden for onsite support samt fakturagodkendelse.

IT-Supporter Elev – NNIT – Tjekkiet
juli 2020 – november 2020

Jeg havde læreplads hos NNIT Danmark, hvor jeg var udstationeret til NNIT Prag. Her ydede jeg telefon-, mail- og chatsupport for større internationale virksomheder, samtidig med at jeg overholdt KPI’er og sikrede høj kundetilfredshed.

Skolepraktik – ZBC
juli 2017 – juni 2020

Jeg har været i skolepraktik på ZBC, hvor jeg sad i IT-afdelinger på flere lokationer. Her hjalp jeg med supportopgaver og arbejde med netværk.

IT Praktikant – IT-Center Fyn
marts 2017 – marts 2017

I min praktik som IT-tekniker hos SOSU Sjælland arbejdede jeg med udrulning af Windows 10 og Office 365 samt brugertilpasninger. Jeg løste opgaverne selvstændigt på et højt fagligt niveau og fik gode anbefalinger for både min indsats og min indstilling.

Detail Praktikant – Coop Danmark
maj 2016 – juni 2016

Jeg har været detailelev i Coop Danmarik i forbindelse med min ehversudannelse, hvor jeg arbejdede med vareopstilling, lagerhåndtering og kundeservice.

Detail Praktikant – Fona
april 2016 – maj 2016

Jeg har været detailelev i Fona i forbindelse med min ehversudannelse, hvor jeg arbejdede med vareopstilling, lagerhåndtering og kundeservice.

Ungdomsarbejder – FK Distribution A/S
januar 2013 – december 2013

Jeg har arbejdet som omdeler, hvor jeg har haft ansvar for at omdele reklamer og aviser til husstande på en planlagt rute.
Arbejdet indebar udendørs aktivitet, ruteplanlægning samt indrapportering af gennemført omdeling.


Uddannelse

IT-supporter – Data og kommunikationsuddannelsen – ZBC
januar 2017 – december 2020

Detail – HGV – ZBC
2015 – 2016

IT-support grundforløb – SSI / Strøm Styring og IT – EUCSJ
2014 – 2015


Kurser og certificeringer

Microsoft

https://learn.microsoft.com/en-us/users/sebastianthuesen/transcript/7o6llc4y2jw6xjk?tab=credentials-tab

Microsoft Certified: Azure Virtual Desktop Specialty

Microsoft 365 Certified: Teams Administrator Associate

Microsoft Certified: Azure Administrator Associate

Microsoft Certified: Security Operations Analyst Associate

Microsoft 365 Certified: Endpoint Administrator Associate

Microsoft 365 Certified: Administrator Expert

Microsoft 365 Certified: Fundamentals

Microsoft Certified: Azure Fundamentals

Cisco

https://www.credly.com/badges/b58ed505-ede7-4968-b3ba-e333c07fb94b/linked_in_profile
Cisco Certified Cybersecurity Associate

ISC2

https://www.credly.com/badges/d1859a15-ba8a-44d7-968d-478214dca925/linked_in_profile
Certified in Cybersecurity (CC)

MetierWestergaard A/S

IT Service Excellence


Sprog

Dansk – Modersmål

Engelsk – Professionelt


Kompetencer

Faglige

  • Windows Server 2003-2025
  • Linux Server, Ubuntu, RedHat, AlmaLinux mm.
  • On-prem Active Directory / Entra ID (Azure AD)
  • Microsoft 365 Suite, admin portaler og end-user produkter
  • Onsite-support
  • Helpdesk-support
  • Teknisk-support
  • Leverandør-support
  • Hyper-visor, VMware og Hyper-V
  • Apple enheder
  • Vipre
  • N-able
  • Zabbix
  • Backup, Shadow copy, Veeam og TSM (IBM Sprectrum Protect)
  • Anti-Virus, Bitdefender, Windows Defender og XDR
  • ITSM, Remedy, Cherwell, TopDesk og ServiceNow
  • Scripting og Powershell
  • Website, Apache2, Nginx og IIS
  • Firewall, Checkpoint og Fortigate
  • Knowledge Transfer og dokumentation

Personlige

  • Lærevillig og lærenem
  • Kundeorienteret
  • imødekommende
  • Grundig

Andre

  • Kørekort B
  • Har bil
  • Geografisk mobil